Saturday, July 16, 2011

Surat Cintaku di UIA

“ Tak sangka, aku dah besar. Dah masuk U. UIA pulak tu, xsangka sangat aku DAPAT masuk UIA.
U.I.A~”

Bisik hati aku ketika aku berada di dalam bas UIA dalam perjalanan pulang ke UIA di kampus Nilai.

SYUKUR

Semakin hari, aku semakin mencari erti syukur dan merasakan aku patut bersyukur ke hadrat Illahi. Sungguh! Terlalu banyak nikmat dan kasih sayangNya yang Dia telah curahkan kepadaku.

Tak mampu untuk aku ungkapkan dengan kata-kata, malah mungkin tak cukup untuk aku balasnya dengan amalanku yang tak seberapa ini.
Namun, apa yang mampu aku lakukan adalah dengan berusaha menggunakan nikmat dan menjaga kasih sayangNya yang telah Dia berikan kepadaku ini. Usaha.
Ya! Hanya usaha yang mampu aku titipkan. Hanya usaha yang mampu aku lakukan. Dan harapanku, usahaku untuk menjadi hamba Dia yang lebih solehah dan lebih dekat dengan diriNya akan diterima olehNya. Aku mengharapkan agar Dia tidak akan sekali-kali membiarkan aku tanpa bimbinganNya, kerana aku sedar. Betapa aku perlukan diriNya.

No comments: