Saturday, May 8, 2010

~ You're here, but you're not~

“Langit hari ini tidak mesra seperti biasa seperti hubungan kita ini.
Mentarinya menusuk mata, kehangatannya sehangat hati ini apabila bertemu denganmu.

Aku tahu, langit tidak akan selalu cerah, kadang-kadang mendungnya pasti tiba.
Namun, sejauh manakah aku dapat bertahan dengan mendungnya perasaan ini
ketika kau berlalu di sisiku, tanpa kata, tanpa senyummu seperti biasa, tanpa apa-apa!

Terkadang aku terfikir, mampukah aku bertahan di dalam kehujanan ini. Kemendungan yang melanda ini membuat aku terfikir, untuk cuba berdiri dengan sendiri, lebih berdikari dalam apa-apa jua.

Namun, aku yakin kekuatan aku untuk lebih berdikari datang dari kau.
Walau macam manapun kau layan aku, aku akan cuba jadi seorang sahabat yang baik untuk kau, aku akan cuba lupakan semuanya yang telah kau perlakukan. Aku akan cuba bangkit dan terus tersenyum kepada dunia.

Mungkin,kau ada masalah peribadi yang mungkin tidak mampu kau kongsikan dengan aku. Tapi, mengertilah aku sentiasa akan cuba ada untuk kau bila-bila masa kau perlukan.. Insya-Allah~”


~!!Khas buat seorang sahabat yang amat saya sayang!!~

No comments: